منظور تقویت حافظه و ارتقاء هوش باید نکاتی را رعایت کنیم که در جنبه های مختلف میتواند منجر به تقویت حافظه و هوش شود. نوع تغذیه از جمله نکات مهمی است که باید به آن توجه نمود.

در زیر به نکاتی اشاره می کنیم که توجه به آنها نقش به سزایی در تقویت حافظه دارد.

میوه هایی که هوش و حافظه ی مغز را افزایش میدهند، شامل موارد زیر است:

سیب:
سیب یکی از بهترین میوه های معجزه آسا است، که هم خاصیت خنثی کردن سم را دارد و هم قدرت غذایی. به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل میکند و برای معالجه مرض چاقی بسیار مفید است. به علت داشتن فسفر ، تقویت کننده اعصاب و مغز است. سیب به علت دارا بودن ویتامین های a ، b و c و املاح سودمندی مانند کلسیم ، فسفر، منیزیم ، آهن، پتاسیم و سدیم برای همه سنین به خصوص بچه ها مفید می باشد.
سیب با خستگی ، فشار ذهنی و کمبود مواد معدنی مبارزه میکند. تقویت کنندهی اعصاب و عضلات و دشمن سرسخت بوی بد دهان و آرامش دهنده قلب است. بوییدن و خوردن سیب موجب نشاط، شادی، تقویت حافظه و سلسله اعصاب میگردد. سیب قرمز بیشتر از سیب سفید مفید است؛ البته به شرطی که تازه باشد.

انگور:
انگور دارای پتاسیم است که موجب احساس شادی می شود. از طرف دیگر حاوی فسفات زیادی است که غذای مغز و سلسله اعصاب می باشد و همچنین باعث ازدیاد هوش و حافظه میگردد. انگور به علت داشتن منگنز، عامل رشد نیز محسوب میشود، چهره را روشن میکند و غذای مناسبی برای سلسله اعصاب به شمار می رود. این میوهی خوشمزه باعث تقویت نیروی عضلانی میگردد.
انگور، جوانی دوباره ای به فرد میبخشد، ذهن را فعال و عضلات را قوی می سازد. خواص رادیو اکتیو دارد و از سقط جنین جلوگیری می کند.

انار:
خوردن انار، معده را دباغی کرده و ذهن آدمی را نیرو می بخشد و موجب تقویت حافظه میگردد.
چون انار قادر است معده و رودهها را پاک کند، لذا جدار روده را برای دفاع و دور نمودن ویروسها آماده میسازد. بنابراین سموم به خون و قلب نمی ریزد و قلب رونق و حیات تازه ای می یابد و به این طریق سلول های کبد را فعال میکند.
همچنین باعث دفع اوره و کلسترول و سموم دیگر می گردد.
آب انار، در حفظ تعادل مایعات بدن به خصوص خون، نقش مهمی دارد؛ چون املاح آب انار با مواد آلی ترکیب شده، زود جذب می شود و در بیماری راشیتیسم، کمخونی ، ضعف اعصاب و تقویت عمومی بدن بسیار موثر است.
اگر خانمهای باردار در این دوران انار مصرف کنند، بزرگترین خدمت را به فرزند آیندهی خود کرده اند؛ چرا که علاوه بر جلوگیری از ویار و نیز تقویت مادر، به رشد آینده کودک هم کمک میکند. انار خونساز است. در موقع مصرف، زدن کمی گلپر علاوه بر بوی مطبوع به هضم آن نیز کمک میکند؛ ناگفته نماند انار مقوی روح و ذهن است.

انجیر:
انجیر به علت داشتن کلسیم و فسفر فراوان سبب رویش استخوانها و رشد کودکان میگردد. ویتامینهای آن موجب تقویت چشم میگردد. عناصر موجود در آن باعث تعادل اعمال حیاتی بین اندام ها و بدن میشود.
انجیر منبع تولید انرژی است. انجیر خشک قدرت غذایی فراوانی دارد. همچنین انجیر، مقوی مغز و اعصاب است.

پرتقال:
اکسیر جوانی را در پرتقال جستجو کنید. پرتقال به سبب داشتن مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر، برای کودکان اشتهاآور بوده و باعث رشد و نمو آنان می شود و در فعالیت سوخت و ساز سلول های بدنشان موثر است. پرتقال سرشار از ویتامین c است. املاح آن از رقیق شدن خون جلوگیری میکند. برای آرامش اعصاب و تقویت ذهن موثر است. همچنین ضد افسردگی و رنج روحی میباشد. مصرف پرتقال از خستگی فکری و جسمی جلوگیری می کند و باعث تقویت حافظه میگردد.

زردآلو:
زردآلو بهترین خوراک اعصاب است. توصیه میشود کسانی که اهل مطالعه و تفکر هستند از این میوه استفاده کنند. این میوه بیشتر از سایر میوه ها حاوی ویتامین a است و همین امر باعث تقویت بینایی چشم ها میشود. طول عمر سلولها را زیاد کرده و توانایی فعالیت را افزایش میدهد؛ در نتیجه موجب افزایش طول عمر میگرد.

زردآلو برای ورزشکاران، اشخاص کم خون، افراد خسته و کسانی که از شدت کار فرسوده شدهاند، زنان باردار و کسانی که دورهی نقاهت را می گذرانند توصیه و تجویز میشود. همچنین این میوه به علت دارا بودن گروه ویتامینهای b، برای درمان بیماریهای عصبی و روحی و روانی، خمودگی، بیخوابی و خستگی شدید، گیجی و فراموشی مفید است. زردآلو آرام بخش اعصاب و نشاط انگیز است. زردآلو اعصاب را تقویت میکند و برای کسانی که کار فکری انجام میدهند توصیه میگردد.

خرما:
خرما یکی از میوه هایی است که مقدار فسفر و کلسیم آن به مقدار فسفر و کلسیمی است که به طور طبیعی در بدن ما وجود دارد. فسفر خرما سلولهای عصبی را سرزنده نگه می دارد، و این مادهی حیاتی، درمان موثری برای تمام کمبودهای بدن و تقویت کننده اعمال فکری و مغز میباشد.

شاه توت:
شاه توت خستگی فکری را بر طرف میکند و برای بچه ها و دانش آموزان و دانشجویان در دوران امتحان مفید است. در ضمن کمبود املاح معدنی و ویتامین های a و c با مصرف آن جبران میگردد.

موز:
موز یک میوه مغذی است که طبیعت آن معتدل و ملین بوده، مقوی و چاق کننده است. موز، سرشار از پتاسیم است و نیز حاوی ویتامینهای a، c، b و 80 درصد قند و املاح معدنی مفید برای بدن است؛ خون ساز بوده و بدن را قوی میکند.موز لاغری غیرطبیعی را از بین میبرد.
موز دارای فلزاتی مانند آهن، فسفر ، منیزیم، پتاسیم، سدیم و روی میباشد. موز برای کسانی که کار فکری انجام میدهند (محصل ها، دانشجویان و محققان) و نیز برای کسانی که کار بدنی انجام میدهند (ورزشکاران) بسیار مفید است.

/ 0 نظر / 27 بازدید